vineri, 24 decembrie 2010

craciun printre straini

cu dor de-acasa in suflet, de copilaria mea, de iarna mea pe ulite si pe dealuri, imi sterg o lacrima si un suspin, si plang in suflet dupa zilele mele, doar ale mele, cand eram copil fericit. asteptam craciunul cu sufletul la gura, ma uitam pe geam in fiecare dimineata sa caut zapada, verificam balconul sa vad daca mosul a lasat bradul in trecere...
sunt mama la randul meu, si ma stradui ca mos craciun sa fie generos. traiesc luna decembrie intr-o continua cautare pentru cadoul potrivit, pentru cei mai extraordinari copii din lume. le impachetez frumos, in ambalaje stralucitoare, cu fundite colorate.
dar sunt printre straini. proprii mei copii sunt straini. nu au suflet romanesc, nici macar numele nu suna romaneste. sunt naturalizati si perfect adapatati lumii lipsita de culoare si vitalitate in care s-au nascut. imi vorbesc limba, ultima reduta. care pierde si ea teren pentru ca la scoala nu e voie sa vorbeasca alta limba decat flamanda. dar macar sunt fericiti in constrangerile lor. nu simt dorul de sarbatori care ma macina azi. si nici dorul de mama... care e langa ei. a mea e departe, singura, intre patru pereti, asteptand un telefon de departe. sau poate doua. fratele meu e si el peste mari si tari, in mijlocul oceanului, undeva in marea chinei. si sotia lui ii duce dorul.
ascult colinde si as vrea sa simt miros de prajituri facute in casa, de sarmale care fierb.
din motive organizatorice, a mirosit a sarmale ieri, iar prajiturile sunt de cumparat. bradul e facut de de doua saptamani, felicitarile trimise la inceputul lunii. am mai adaugat o ghirlanda de lumini in pom, am agatat luminite peste tot, am aranjat lumanari prin casa, am cumparat lumanari pentru exterior, ca mosul sa gaseasca mai usor intrarea...
si ma doare ca sotul nu e crestin. e singurul moment din an cu care nu ma pot impaca, pentru ca nu ne putem bucura impreuna cu aceeasi intensitate.
ascult hrusca, am sa beau o cana de vin fiert si am sa continui  sa oftez... mi-e dor de tine, mama...
Craciun fericit!

2 comentarii:

Ceska777 spunea...

Craciun fericit! De la cineva care probabil simte la fel dar care si anul asta are o bucatica de acasa aici: pe tata. Si o smantana groasa romaneasca si carnati de casa si un chec cu nuca si altul cu mac pe masa. Sarmale nu-s, va fi un curcan urias. Copilul nici macar nu vorbeste romaneste dar arata interes: ieri intreba ce inseamna "stiu". E bucuros ca e bunicul aici care e unul de poveste. E greu printre straini mai ales de sarbatori cand oricat am incerca nu le putem serba romaneste. De asta eu zic mereu "acasa" pentru casa din Timisoara si "zuhause" pentru locuinta de aici care e cald impodobita si miroase a brad.
Craciun fericit!

Miutza spunea...

M-a emotionat profund postul tau. sper ca ati avut un Craciun fericit, in pofida dorului de casa care devine mistuitor in preajma sarbatorilor...
La multi ani! S-aveti un an mult mai bun!